فلسفه موبایل مارکتینگ

فلسفه موبایل مارکتینگ

فلسفه موبایل مارکتینگ

بازاریابی موبایلی یا همان موبایل مارکتینگ، راهکاری ارزشمند در دنیای دیجیتال مارکتینگ است. در مقاله اول از سری مقالات موبایل مارکتینگ در خصوص اینکه موبایل مارکتینگ چیست و اهمیت آن در تجارت توضیح داده شد. در این مقاله میخواهم به فلسفه موبایل مارکتینگ بپردازم.

ضریب نفوذ اینترنت موبایل و ابزار هوشمند موبایل دایما رو به افزایش است و این ممکن است به تنهایی دلیلی باشد برای استفاده از موبایل مارکتینگ اما برای من صرفا میزان استفاده دلیل کافی نیست. معتقدم باید به دنبال فلسفه آن بود. چرا موبایل مارکتینگ و استفاده از راهکارهای مبتنی بر موبایل دایما رو به توسعه است؟ سهولت استفاده، همیشه در دسترس بودن، افزایش سرعت اینترنتی و نرم افزار های کاربردی بر روی پلتفرم های موبایل، همه و همه دلایل خوبی هستند اما اگر میخواهیم در حوزه دیجیتال مارکتینگ دنبال دلایل بگردیم باید در همین راستا به دنبال علل رشد آن باشیم.

در انواع روش های تبلیغاتی نحوه ارتباط با مخاطب و اینکه مناسب ترین زمان و مکان ارتباط کدام است، اهمیت ویژه دارد چرا که ممکن است بهترین محتوای تبلیغاتی در زمانی نامناسب به مخاطب ارایه شود یا فرض کنید تبلیغ لوازم خانگی شما در زمانی به دست مخاطب هدف برسد که در سفر یا پیک نیک است. این یعنی مکانی نامناسب برای دریافت محتوای تبلیغاتی شما. اما فرض کنید تبلیغ مواد غذایی شما دقیقا زمانی که خانم خانه در حال خرید از یک هایپر مارکت است به دست وی برسد. قطعا نتیجه آن بسیار متفاوت خواهد بود.
اما چه چیز باعث می شود تا ضریب بالاتری از پیام و محتوای مورد نظر ما در زمان و مکان مناسب به دست فرد مناسب برسد؟ یک عامل مهم می تواند این امر را میسر سازد و آن شخصیت مشتری (در این خصوص می توانید به مقاله شخصیت مشتری چیست و چه کاربردی دارد مراجعه کنید)
در بازاریابی مدرن، برای اینکه بیشتر شخصیت مشتری را بشناسید، لازم است تا توانایی برقراری ارتباط فردی و شخصی با وی داشته باشید. همان چالش همیشگی عبور از منشی، مسئول دفتر و افراد مختلف برای رسیدن به مدیر تصمیم گیرنده را به خاطر بیاورید و تصور کنید دیگر برای دسترسی به آن مدیر دیگر نیاز به عبور از این مراحل ندارید و مانند یک رفیق می توانید مستقیما بر روی گوشی موبایل او در ارتباط بوده و محتوای خود را ارایه نمایید. این دسترسی فردی و مستقیم بالاترین ارزش موبایل مارکتینگ است. البته این ارزش فقط مخصوص دسترسی به مدیران نیست، بلکه برای دسترسی به خانم خانه دار، دانشجویان و انواع بازار هدف موثر و ارزشمند است.

حال با شناخت مهمترین ارزش موبایل مارکتینگ می توانیم برنامه ریزی بهتری داشته باشیم. همچنین پیشنهاد میکنم حتما مقاله مهمترین ارزش های موبایل مارکتینگ را مطالعه کنید تا با ارزش ها و علل اصلی که از بازاریابی موبایلی استفاده میکنیم آشنا شده و بتوانید قبل از شروع، انتظارات و توانمندی های خود را در Mobile Marketing تعیین نمایید.

با دنبال کردن مقالات موبایل مارکتینگ ایران دیما با ساز و کار و راهکارهای این روش بازاریابی مدرن بیشتر آشنا خواهید شد.‌
سراج خوش قلب
سراج خوش قلب

مدیر عامل شرکت فناوری اطلاعات رایان، مدیر فنی شرکت ExpoAll Ltd انگلستان و یکی از بنیانگذاران ایران دیما. بعد از چند سال فعالیت در بازار سخت افزار، از سال 1383 وارد دنیای وب شدم. در پروژه های تحت وب مختلفی داخل و خارج از کشور فعالیت داشتم اما دایما به حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ بیشتر و بیشتر علاقه مند شدم. مهمترین فعالیت فعلی من، تدریس تخصصی دیجیتال مارکتینگ و ارایه مشاوره در همین حوزه هست.

مقالات مرتبط