موبایل مارکتینگ (Mobile Marketing) چیست؟ و اهمیت آن در تجارت

موبایل مارکتینگ (Mobile Marketing) چیست؟ و اهمیت آن در تجارت

موبایل مارکتینگ (Mobile Marketing) چیست؟ و اهمیت آن در تجارت

موبایل مارکتینگ، مجموعه ای از تکنیک ها و راهکارهای دسترسی و ارسال محتوا به مخاطبین بر روی ابزار موبایل (گوشی های هوشمند و تبلت ها) است که بدلیل دسترسی بسیار بالا به مخاطبین در این پلتفرم ها به یکی از مهمترین، بروز ترین و کارآمد ترین شاخه های دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده است.

در دنیای امروز مردم ترجیح می دهند بیشتر کارهای خود را با موبایل، تبلت و سیستمهای کامپیوتری انجام دهند و اگر شما در زمینه موبایل مارکتینگ تجارت خود را تقویت نکنید قطعا از رقبای خود عقب می مانید. اگر بخواهیم با مثال برای یک سایت فروشگاهی، بازاریابی موبایل را توضیح دهیم مورد اول می تواند موبایل فرندلی بودن سایت یا همان ریسپانسیو بودن باشد که باعث بهتر دیده شدن سایت در سایزهای مختلف صفحه نمایش است و کاربر راحت تر می تواند محتوای سایت شما را مرور، مشخصات محصول را مشاهده و نهایتا خرید کند.

در همین میان سایتهایی وجود دارند که برای فروش خود توسط کاربران موبایلی تخفیف هایی را اعمال میکنند که فقط در صورت استفاده از موبایل می توانید از این تخفیفات بهره مند شوید. در موارد دیگری که میتوان کلیت موبایل مارکتینگ را اشاره کرد عبارتند از:
 

- حضور فعال در شبکه های اجتماعی
- استفاده ازروش ها و سیستم های بازاریابی مکانی (بازاریابی مبتنی بر موقعیت جغرافیایی)
- استفاده هوشمندانه از نرم افزار هایی که کاربران موبایلی زیادی دارند مانند تلگرام
- تبلیغات شما بر روی اپلیکیشن ها
- بازاریابی با استفاده از SMS
- کدهای QR
- و بسیاری روش ها و تکنیک های دیگر
 

به طور کلی هر کدام از روش های بالا یک موبایل مارکتینگ محسوب می شود و به نظر من شبکه های اجتماعی می تواند بهترین نتیجه را به شما بدهد اما پیشنهاد این است که برای گرفتن بهترین بازخورد، ابتدا استراتژی دیجیتال مارکتینگ و موبایل مارکتینگ خود را تدوین کنید. اینکار به شما کمک میکند دقیق تر بستر های متناسب با کسب و کار خود را برای موبایل مارکتینگ شناسایی کنید.

در مقالات بعدی همراه ما باشید تا هر کدام از روش های فوق را بیشتر توضیح بدهیم.
 

علی فیاض
علی فیاض

علی فیاض، ده سالی هست داخل حوزه وب فعالیت دارم و تخصص در برنامه نویسی وب (PHP)، سئو، دیجیتال مارکتینگ و ... دارم و مدتی است مدیر گروه وب سایت پلاس و همچنین در خدمت دوستدارن وب هستم.

مقالات مرتبط