قوانین ایمیل مارکتینگ : تقسیم بندی لیست مخاطبان

قوانین ایمیل مارکتینگ : تقسیم بندی لیست مخاطبان

قوانین ایمیل مارکتینگ : تقسیم بندی لیست مخاطبان

تقسیم بندی لیت مخاطبین در ایمیل مارکتینگ ضروری است. اینکار برای هدفمندی بیشتر و دقیق تر بودن محتوای ایمیل ها موثر است. بهتر است از لیست مخاطبانی که به انتخاب خود، آدرس ایمیلشان را در اختیار شما قرار داده اند، استفاده کنید. برای مثال روش زیر یک تقسیم بندی برای دسته بندی یک لیست بزرگ و یکپارچه از مخاطبان است:

-          لیست مشتریان واقعی در کنار لیست lead (کسانی که فقط علاقه مند هستند)
-          لیست کسانی که علاقه مند به اطلاع از به روز رسانی محصولات هستند.
-          لیست ایمیل کسانی که از طریق خبرنامه ایمیل خود را قرار داده اند.
-          لیست ایمیل های روزانه، ماهانه، هفتگی
-          و غیره

با این روش، به خودتان این امکان را میدهید که ارتباطات هدفمندتری داشته باشید. برخی از مخاطبان هم می خواهند از محصول جدید و از تک تک به روزرسانی های این محصول مطلع شوند در حالیکه برخی از مخاطبان فقط علاقه مند به آگاهی از نسخه جدید یک محصول خاص هستند. اگر شما امکان انتخاب گزینه های دلخواه را به مخاطب خود ندهید، باید ریسک از دست دادن همه این مخاطبان را قبول کنید.
با استفاده از روش تقسیم بندی، می توانید برای لیست کسانی که آخرین پیام شما را باز نکرده اند سوال بفرستید. یا برای مخاطبانی که علاقه بیشتری نشان می دهند پیام های بیشتری ارسال کنید. حتی می توانید یک پیام تست برای گروه های مختلف بفرستید و با تحلیل واکنش آن ها، تقسیم بندی بهتر و دقیق تری داشته باشید.
همانطور که متوجه شدید تقسیم بندی یک دانش ثابت و خاص نیست. برای همین خیلی از بازاریابان برای انجام این روش وقت نمی گذارند و از کنار آن رد می شوند. اما اگر شما لیست مخاطبان خود را تقسیم کنید به سرعت از دیگران جلوتر خواهید بود، چرا که این روش کار می کند و هزینه تقسیم بندی لیست مخاطبان شما به سرعت برمی گردد!

ارزش لیست مخاطبان شما

در آينده، بیشتر درباره تکنیک های پیشرفته ایمیل مارکتینگ صحبت می کنیم. اما اکنون لازم است این را بدانید که لیست ایمیل های مخاطبان شما یکی از منابع قدرتمند شماست. باید بدانید که با این لیست چطور رفتار کنید. این لیست را چطور به درستی تقسیم بندی کنید و هر نوع از ایمیل های خود را برای کدام دسته از مخاطبان بفرستید. شما باید به هر مخاطبی که در لیست دارید به عنوان یک منبع ارزشمند نگاه کنید. پس بهتر است با تقسیم بندی درست و دقیق لیست مخاطبان، ریسک از دست دادن همه این مخاطبان را با ارسال ایمیل های یکسان به همه نوع مخاطب، قبول نکنید.
فرزانه عرب احمدی
فرزانه عرب احمدی

پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی، وارد بازار کار شدم و پس از تجربه زبان های مختلف برنامه نویسی، فعالیت خود را در زمینه برنامه نویسی تحت وب ادامه دادم. عاشق یادگیری هستم و از هر تجربه جدیدی در زمینه کامپیوتر و فناوری اطلاعات استقبال می کنم.

مقالات مرتبط