استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی

استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی

استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی همانطور که از اسم آن مشخص است نوعی بازاریابی بر پایه حضور و فعالیت در شبکه های اجتماعی است که با پیشرفت تکنولوژی و ورود ابزار موبایل (تبلت ها، گوشی های هوشمند و غیره) جای بیشتری برای خود باز کرده است چراکه کاربران بیشتری به دلیل سهولت فعالیت در شبکه های اجتماعی با استفاده از ابزار موبایل تحت پوشش این نوع بازاریابی قرار می گیرند. اهداف زیادی در پشت پرده این نوع از بازاریابی وجود دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1.  آشنا کردن مخاطب با برند
2.  افزایش بازدید سایت
3.  بهبود سئو سایت
4.  فروش محصول
و غیره

یکی ویژگی های بارز بازاریابی شبکه های اجتماعی ارزان بودن آن است که با کمی خلاقیت و قرار دادن محتوای جذاب می توانید کاربر را درگیر کنید و به راحتی محصول خود را مابین این محتوا معرفی کنید. همچنین در صورت انتشار محتوای کاربردی و کاربر پسند می توانید بیننده را مجاب کنید تا محتوای شما را با سایرین به اشتراک گذاشته و به راحتی از این پتانسیل فوق العاده برای انتشار سریع محتوای خود بهره گیرید. در این بین شبکه های اجتماعی پربازدید و محبوب انتخاب بهتری هستند. البته اینکه محصول یا خدمت شما چیست و مخاطب شما بیشتر در کدام شبکه اجتماعی در دسترس خواهد بود نیز اهمیت دارد اما بطور کلی در ایران،کاربران به اینستاگرام ، فیسبوک ، گوگل پلاس و توییتر بیشتر اهمیت می دهند. البته اخیرا پینترست نیز در ایران جای خود را باز کرده خصوصا در بین کاربران خانم. هر چند تلگرام یک پیام رسان به شمار می آید اما با برخورداری از امکاناتی نظیر گروه و کانال و ربات و همچنین دسترسی آسان و بدون محدودیت تمامی کاربران به آن، در ایران می تواند نقش یک شبکه اجتماعی را نیز ایفا کند. البته ما این پلتفرم را در گروه موبایل مارکتینگ قرار داده ایم.
 

ویژگی محتوای خوب در رسانه‌های اجتماعی

از آنجا که در بازاریابی شبکه های اجتماعی، محتوای شماست که فرآیند بازاریابی را رقم می زند، لازم است بدانیم ویژگی های یک محتوا یا پست موثر در شبکه های اجتماعی چیست؟

1.  مطالب دارای هشتگ های مرتبط باشد و هشتگ ها در انتهاب هر پست قرار گیرند
2.  محتوا صرفا مربوط به محصول نباشد (تبلیغ فروش و معرفی مداوم محصول نتیجه عکس خواهد داشت. به مقالات آموزش بازاریابی محتوا مراجعه کنید)
3.  از تصاویر جذاب و با کیفیت استفاده شود
4.  لینک به سایت داشته باشد (در رسانه هایی اجتماعی که امکان لینک وجود دارد) همچنین در لینک دهی در صورتی که آدرس لینک طولانی است از ابزار کوتاه کننده لینک استفاده کنید.
5.  متون خلاصه و مفید باشند و اگر طولانی هستند، ترجیحا برای مشاهده مطلب کامل، کاربر به صفحه مربوط به همان مطلب در وب سایت تان هدایت شود
 
در بازاریابی شبکه های اجتماعی، صبر، تعامل و رعایت اصول حرفه ای عوامل موفقیت شما خواهند بود. با دنبال کردن مقالات آموزش بازاریابی شبکه های اجتماعی ایران دیما دانش و مهارت بیشتری در این خصوص کسب خواهید کرد.
علی فیاض
علی فیاض

علی فیاض، ده سالی هست داخل حوزه وب فعالیت دارم و تخصص در برنامه نویسی وب (PHP)، سئو، دیجیتال مارکتینگ و ... دارم و مدتی است مدیر گروه وب سایت پلاس و همچنین در خدمت دوستدارن وب هستم.

مقالات مرتبط