اصول نوشتن Bio حرفه ای در اینستاگرام

اصول نوشتن Bio حرفه ای در اینستاگرام

اصول نوشتن Bio حرفه ای در اینستاگرام

چگونه یک بیوگرافی مناسب برای اکانت تجاری اینستاگرام خود بنویسیم؟
شما در اینستاگرام برای جلب توجه کاربران فضای بسیاری کمی دارید. به همین دلیل بسیاری از متخصصان شبکه های اجتماعی تاکید زیادی برای داشتن بیوگرافی مناسب در اینستاگرام می کنند.
اینکه در بخش بیوگرافی از چه جملاتی استفاده میکنید بیانگر نوع کسب و کار و هدف شما از ایجاد این صفحه در شبکه اجتماعی است. در ادامه برای شما چند روش خلاقانه برای نوشتن بیوگرافی بهتر را ارائه میدهیم.
یک بیوگرافی اینستاگرام خوب باید اهداف زیر را دنبال کند.
  • آن چه که کسب و کار شما انجام می دهد را بیان کنید.
  • نشان دهید یک مشتری چگونه میتواند شما را پیدا کند.
همچنین یک بیوگرافی خوب باید شخصیت شرکت را نمایش دهد.
اگر اکانت اینستاگرام شما یک اکانت تجاری باشد می توانید میزان بازدیدها از پست های خود را ببینید.
 
اجزای بیوی اینستاگرام
با پر کردن فیلدهای مختلف بیوگرافی میتوانید مطمئن شوید که کاربران دقیقا می دانند کسب و کار شما در چه موردی است و اگر شما را فالو کنند باید انتظار چه چیزی را داشته باشند.
تصویر پروفایل
تصویر پروفایل شما باید شامل یک عکس مرتبط با کسب و کار و شرکت شما باشد. می توانید از لوگوی خود و یا تصویر یکی از محصولات خود استفاده کنید. هر تصویری که انتخاب می کنید باید وقتی در قالب پروفایل قرار می گیرد به اندازه کافی جذاب و تاثیرگذار باشد.
نام و نام کاربری
نام کاربری در بالای صفحه پروفایل قرار می گیرد. اکانت های دیگر با استفاده از نام کاربری شما را تگ می کنند. نام و نام کاربری شما در فیلد جستجوی اینستاگرام قابل جستجو می باشد. بنابراین در انتخاب نام درست و مرتبط دقت کنید.
بیوگرافی
در قسمت بیوگرافی شما ۱۵۰ کاراکتر دارید که می توانید شرکت خود را معرفی کنید. بهتر است در این قسمت یک چکیده مفید و کامل از اهداف و توضیح کسب و کار خود داشته باشید.
وبسایت
در اینستاگرام فقط در قسمت وبسایت است که می توانید به طور مستقیم یک لینک فعال قرار دهید. که این قسمت در بیوی شما نمایش داده می شود.
 
دسته بندی
دسته بندی در زیر نام شرکت قرار می گیرد. برای اینکه این ویژگی برای شما فعال باشد شما باید یک اکانت تجاری داشته باشید. با استفاده از دسته بندی شما مشخص می کنید که کسب و کار شما مربوط به چه دسته بندی می باشد. این ویژگی در بالای بیوگرافی شما نشان داده خواهد شد.
دکمه های Call-to-Action
اخیرا اینستاگرام یک ویژگی جدید دیگر برای اکانت های تجاری اضافه کرده است که به شما کمک میکند فضای بیوگرافی بیشتری داشته باشید. قبلا شرکت ها مجبور بودند آدرس ایمیل، موقعیت و مشخصات دیگر را در بیوگرافی خود وارد کنند. ولی با استفاده از این ویژگی شما می توانید مشخصات ایمیل، آدرس، موقعیت و ... را در قسمت درست خود وارد کنید.
ایمیل
وقتی شما یک آدرس ایمیل در فیلد ایمیل وارد می کنید، دکمه ایمیل در پروفایل شما فعال می شود که در زیر اطلاعات بیوگرافی قرار میگیرد. مشتری با کلیک روی دکمه ایمیل به صورت خودکار به اپلیکیشن ایمیل پیش فرض دستگاه خود متصل میشود.
آدرس ها
اگر شما دارای کسب و کاری هستید که محل خاصی را به آن اختصاص دادید با وارد کردن آدرس کامل خود می توانید به مشتری ها کمک کنید شما را به آسانی پیدا کنند. هنگامی که مشتری روی این دکمه کلیک می کند وارد اپلیکیشن نقشه دستگاه هوشمند خود می شود و به راحتی مسیر خود تا موقعیت شما را میبیند.
شماره تماس
راه دیگری برای نمایش اطلاعات کسب و کار شما افزودن شماره موبایل است. هنگامی که مشتری روی شماره موبایل کلیک می کند به صورت مستقیم وارد اپلیکیشن تماس می شود و با شما تماس میگیرد.
 
شما می توانید در قسمت بیوگرافی از هشتگ ها و لینک ها استفاده کنید. و حتی می توانید لینک دانلود فایل قرار دهید. با این امکان می توانید به قسمت های مختلف لینک شوید و موضوعات مرتبط با کسب و کار خود را بیان کنید. و همه این ها باعث می شود کاربر بتواند راحت تر با شما ارتباط برقرار کند.
 
 
منبع https://sproutsocial.com/insights/instagram-bios-for-businesses/
علی جنید
علی جنید

مدیر گروه آلفا تیم، کارشناس سئو، تحلیلگر و طراح پروژه های تحت وب هستم. همیشه دنبال یادگیری بیشتر تو دنیای وب و دیجیتال مارکتینگ هستم و عاشق کارمم.

مقالات مرتبط