نقش وبلاگ در سئو - SEO

نقش وبلاگ در سئو - SEO

نقش وبلاگ در سئو - SEO

 
وبلاگ ها به عنوان سایت های پر بازدید می توانند یک ابزار خوب و رایگان برای بهبود نتایج تلاش های شما در حوزه سئو - SEO باشند. در این مقاله به استفاده از وبلاگ ها در جهت کمک به عملیات سئو می پردازیم.
یکی از شاخص های موتور جستجو برای رتبه دهی به سایت شما، سایت های پربازدید، معتبر و مرتبطی هستند که به شما لینک می دهند. در واقع همان بک لینک (Backlink) های معتبر که اعتبار سایت شما را نیز بهبود می بخشند. (برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص مقاله اهمیت بک لینک در سئو را مطالعه کنید)


 
سئو در بازاریابی موتورهای جستجو


استفاده از بلاگ های آماده مانند blog.ir ، blogfa.ir، persianblog.ir و غیره می تواند مجموعه ای از بک لینک های مرتبط را بوجود آورده و ضمنا ترافیک بیشتری را به سمت وب سایت اختصاصی شما هدایت کند. می توانید در این وبلاگ ها صفحه ای ایجاد کنید و قسمتی از مطالب سایت خود را همزمان که در سایت قرار می دهید در آنجا نیز قرار دهید و ادامه مطلب را به سایت خود لینک دهید.در واقع محتوای کامل و اصلی در وب سایت شما قرار می گیرد و تنها بخشی از مقاله در وبلاگ درج می شود. کافیست بخشی از مقاله را در وبلاگ قرار دهید که گویای محتوای مقاله اصلی بوده و ضمنا به اندازه کافی جذابیت داشته باشد تا بیننده مشتاق به کلیک و مشاهده ادامه مطلب در سایت شما شود. به دلیل سریع ایندکس شدن صفحات این بلاگ ها در موتور های جستجو، کاربر خیلی سریعتر از سایت شما، خلاصه مطلب تان را در گوگل پیدا می کند.

پیشنهاد می شود مطلبی که در بلاگ گذاشته شده معمولا دو پاراگراف از متن اصلی باشد و نهایتا با لینکی که در آن عبارت کلیدی مقاله شما قرار گرفته، کاربر را به نسخه کامل مقاله در سایت خود هدایت کنید. عبارت لینک شما می تواند به این شکل باشد ادامه مقاله آموزش دیجیتال مارکتینگ

نکته مهم این است که فاصله زمانی بین مطلب اصلی سایت شما و درج خلاصه مطلب در بلاگ شما باید به درستی مدیریت شود. اگر بمحض قرار دادن محتوا در سایت آنرا در بلاگ قرار دهید چون صفحه ایجاد شده در وبلاگ سریعتر در گوگل ایندکس می شود امکان دارد گوگل مطلب موجود در سایت شما را کپی به حساب بیاورد و نمره منفی برای سایت اعمال شود. پس بهتر است ابتدا مقاله اصلی را در سایت خود منتشر نموده و پس از چند ساعت یا حتی یک روز خلاصه آن را در وبلاگ نیز قرار دهید.

متنی که در وبلاگ خود منتشر می کنید، قطعا حاوی عبارت کلیدی موضوع مقاله تان است. پس از لینک کردن این عبارت به صفحه مربوطه در سایت خود غافل نشوید. حتی ممکن است غیر از موضوع مورد بحث، متن شما حاوی عبارات و اصطلاحات مهم دیگری نیز باشد که در بخش ها و مقالات دیگری در سایت خود به آنها اشاره کرده اید پس این عبارات را نیز به درستی به صفحه مربوط به خود در سایت تان لینک کنید. مطمئن شوید این لینک ها را به درستی و تا حدی که برای خواننده ایجاد مزاحمت نکند مدیریت کنید. نیاز نیست یک عبارت را که چند بار تکرار شده، هر بار لینک کنید. یک بار و در اولین باری که مطرح می شود کافیست.

توصیه بعدی این است که بلاگ ساخته شده باید مثل سایت اصلی باشد مثلا عنوان بلاگ مرتبط با سایت باشد و صفحه تماس با ما و درباره ما و غیره داشته باشد. اجازه دهید مخاطب به راحتی بتواند اطلاعات بیشتری در رابطه با شما کسب کرده و راه های ارتباط با شما را مشاهده کند اما همواره وی را تشویق کنید که از سایت شما بازدید کرده و اطلاعات بیشتر را در وب سایت اختصاصی شما کسب کند.
علی فیاض
علی فیاض

علی فیاض، ده سالی هست داخل حوزه وب فعالیت دارم و تخصص در برنامه نویسی وب (PHP)، سئو، دیجیتال مارکتینگ و ... دارم و مدتی است مدیر گروه وب سایت پلاس و همچنین در خدمت دوستدارن وب هستم.

مقالات مرتبط