مقدمه ای بر گوگل ترند

مقدمه ای بر گوگل ترند

مقدمه ای بر گوگل ترند

گوگل ترند یک ابزار جستجوی آنلاین است که به کاربران میگوید در طول یک بازه زمانی خاص یک کلمه کلیدی، موضوع یا پاراگراف خاص چند بار مورد جستجوی کاربران قرار گرفته است.
گوگل ترند با استفاده از تجزیه و تحلیل تمام جستجوهای گوگل محاسبه میکند که چه تعداد از این جستجوها برای یک موضوع خاص بوده است و نسبت آن را به نسبت کل جستجوهای انجام شده در همان بازه زمانی به دست می آورد. اطلاعاتی که توسط گوگل ترند ارائه میشوند به صورت روزانه به روزرسانی میشود. البته احتمال خطا در این داده ها به دلیل شباهت، نمونه گیری و تنوع داده ها هنگام محاسبه وجود دارد.
این امکان وجود دارد که شما تا حداکثر پنج کلمه یا موضوع را به طور همزمان در گوگل ترند جستجو کنید. نتیجه به صورت یک گراف به نام شاخص جستجو نمایش داده میشود. اطلاعات این گراف را میتوانید به صورت یک فایل .cvs دانلود و در اکسل مشاهده کنید.
یکی از ویژگی های گوگل ترند Hot Searches می باشد که لیستی از چهل تا از بالاترین جستجوهای روز در آمریکا را نمایش میدهد. با توجه به این لیست شما میتوانید متوجه موضوعات مورد علاقه کاربران شوید.
یکی دیگر از ویژگی های گوگل ترند که Google Trends for Websites analyzes نامیده میشود برای بررسی ترافیک وبسایت استفاده میشود. این
اطلاعات این ابزار شامل بازدیدهای منحصر به فرد و ستون منطقه هر بازدید میباشد که درصد بازدید کننده ها از مناطق مختلف جهان را نمایش میدهد. همچنین ستون های Also visited و also searched for وبسایت ها و مطالب دیگری که بازدید کننده این موضوع جستجو یا مشاهده کرده است و به طور کلی به آن علاقه نشان داده است را به شما نشان میدهد.
در سال ۲۰۰۸ گوگل سرویس Google Insights for Search را معرفی کرد. سروسی که ویژگی های پیشرفته بیشتری را برای نمایش اطلاعات سرچ شده در گوگل ترند به شما می دهد. شما به عنوان یک بازاریاب موتورهای جستجوی میتوانید از Google Insights برای تنظیم استراتژی های کلیدی خود استفاده کنید. چرا که این ابزار به شما اجازه می دهد چرخه های جستجو و الگوهایی برای کلمه کلیدی خاص و همچنین محبوبیت کلمات کلیدی را با توجه به هر منطقه و هر بازه زمانی بررسی کنید.

 
منبع:‌ https://whatis.techtarget.com/definition/Google-Trends
فرزانه عرب احمدی
فرزانه عرب احمدی

پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی، وارد بازار کار شدم و پس از تجربه زبان های مختلف برنامه نویسی، فعالیت خود را در زمینه برنامه نویسی تحت وب ادامه دادم. عاشق یادگیری هستم و از هر تجربه جدیدی در زمینه کامپیوتر و فناوری اطلاعات استقبال می کنم.

مقالات مرتبط