قوانین بازاریابی محتوا

قوانین بازاریابی محتوا

قوانین بازاریابی محتوا

قوانین بازاریابی محتوایی، همان آیتم هایی هستند که مرز بین تولید محتوا و بازاریابی محتوا را مشخص می کنند. برای بسیاری سوال است که تفاوت بازاریابی محتوا با تولید محتوا چیست؟ با مطالعه این مقاله به این تفاوت این دو پی برده و ضمنا با مهمترین قوانین بازاریابی محتوا آشنا می شوید.

قبل از اینکه شروع به بازاریابی محتوا کنید، با دو مبحث شخصیت مشتری و سفر مشتری آشنا بشید و سعی کنید سفر مشتری و شخصیت مشتری را در کسب کار خودتان مشخص کنید. ببینید مشتری مورد نظر شما در سفر خود (از لحظه احساس نیاز تا لحظه خرید) به چه اطلاعاتی نیازمند است. باید تمامی اطلاعات مورد نیاز وی را به بهترین شکل ممکن ارایه کنید. هیچ سوال یا ابهامی نباید بدون پاسخ (پاسخ همان محتوایی است که شما ارایه می کنید) باقی بماند. به عنوان مثال اگر فروشنده سرویس های اینترنت هستید، بیشتر از آنکه دغدغه ارایه اطلاعات در خصوص پکیج ها و قیمت های فروش داشته باشید، به نیاز اطلاعاتی مشتری بپردازید. پهنای باند چیست؟ وایمکس بهتر است یا ADSL؟ فرق وایمکس با TD-LTE چیست؟ مراحل خرید سرویس اینترنت در هر نوع چگونه است؟ آموزش کانفیگ کردن مودم. خطاهای رایج در ارتباط اینترنتی و روش های برطرف کردن آنها. اگر فروشنده سرویس های شرکت آسیاتک هستید و میدانید آسیاتک در فلان مرکز مخابراتی سرویس های ضعیف تری دارد، هر چند به نفع شما نیست ، این موضوع را صراحتا بیان کنید.
با توضیحات فوق متوجه شدید که اساس بازاریابی محتوا بر پایه صداقت و جلب اعتماد واقعی مشتری است. حاصل بازاریابی محتوا این است که مشتری قبل از اینکه شما را به عنوان فروشنده بشناسد، به عنوان مشاور به شما اعتماد کند. حالا هر بار که نیاز به خرید محصولات مشابه داشته باشد، اولین منبع اطلاعاتی او وب سایت یا شبکه های اجتماعی و بلاگ شماست.

حال میبینید که هر تولید محتوایی نمی تواند بازاریابی محتوا به شمار آید. بازاریابی محتوا، نیاز به دانش و تسلط بالای شما در حوزه فعالیت تان دارد و البته صداقت. اگر این ویژگی ها را ندارید نمی توانید بازاریابی محتوایی خوبی ارایه کنید. زمانی که میخواهم تیمی را برای بازاریابی محتوایی یک برند یا سازمان، ارنج کنم، به مدیر آن مجموعه اطمینان می دهم که تیم تولی محتوای ما بزودی بهتر از هر کدام از فروشندگان داخل سازمان شما آماده پاسخگویی و ارایه اطلاعات به مشتریان شما خواهد بود و ماه اول دایما به تحقیق و کسب دانش در صنف مورد نظر می شود تا به دانش و انتقال تجارب به میزان کافی برسیم.

پس بخاطر بسپارید مهمترین عوامل برای موفقیت بلند مدت در بازاریابی محتوا عبارتند از:

- آگاهی و دانش کافی
- صداقت و ارایه کامل اطلاعات به مخاطب
- استفاده از کانال های مختلف برای انتشار محتوای مهیا شده
- پرهیز از تبلیغ مستقیم و ارایه آگهی فروش در جریان بازاریابی محتوا
سراج خوش قلب
سراج خوش قلب

مدیر عامل شرکت فناوری اطلاعات رایان، مدیر فنی شرکت ExpoAll Ltd انگلستان و یکی از بنیانگذاران ایران دیما. بعد از چند سال فعالیت در بازار سخت افزار، از سال 1383 وارد دنیای وب شدم. در پروژه های تحت وب مختلفی داخل و خارج از کشور فعالیت داشتم اما دایما به حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ بیشتر و بیشتر علاقه مند شدم. مهمترین فعالیت فعلی من، تدریس تخصصی دیجیتال مارکتینگ و ارایه مشاوره در همین حوزه هست.

مقالات مرتبط