بازاریابی محتوا چیست

بازاریابی محتوا چیست

بازاریابی محتوا چیست

بازاریابی محتوا ( Content Marketing ) بصورت شفاف، یعنی جلب مخاطب، برقراری ارتباط پایدار دوطرفه با او، و تبدیل آن به یک مشتری با استفاده از تولید و انتشار محتوای مفید، ارزشمند و در عین حال رایگان.


تولید محتوا، با استراتژی های مختلف و با رسانه های متنوعی امکان پذیر است، رسانه هایی مثل ویدیو، اینفوگرافی، پست یک نوشته روی وبلاگ و یا یک عکس روی اینستاگرام که هر کدام میتواند حاوی یک تحلیل علمی، مطلبی طنز یا محتوایی آموزشی و از این دست باشد.

در بازاریابی محتوا، هدف اصلی برقراری ارتباط است، اما نه یک ارتباط معمولی، بلکه همیشگی و از روی صداقت. تولیدکننده ی محتوا، با انتشار منظم محتوای کاربردی و جذاب و در عین حال به روز، سعی بر جلب نظر مخاطب هدف خود را دارد. محتوا باید به گونه ای باشد که در ابتدا، برطرف کننده نیاز های اطلاعاتی و ابهامات مخاطب بوده و سپس وی را تشویق به پیگیری و مراجعه مجدد کند، یا حتی آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارد. در بازاریابی محتوا، وب سایت، بلاگ و شبکه های اجتماعی شما تبدیل به یک منبع معتبر، به روز و قابل اعتماد می شوند که بدون هیچ محدودیتی، اطلاعات صادقانه و کاملا صحیح را در اختیار مخاطب قرار می دهد.

تفاوت بزرگ بین این مدل بازاریابی، با انواع دیگر تبلیغات اینترنتی آن است که در تبلیغات اینترنتی، صاحب کسب و کار با تبلیغات مستقیم و گاه مزاحم، سعی در جلب نظر مخاطب خود را دارد حال آنکه در بازاریابی محتوا، مخاطب که به دنبال منبع اطلاعاتی و محتوای ناب است، خود با میل شخصی به محتوای شما بر روی پلتفرم های مختلف مراجعه کرده و پس از رفع بخشی از نیاز اطلاعاتی خود و دریافت مطالب واقعی و صادقانه، در آینده نیز با اعتماد مجددا به شما مراجعه می کند. اعتمادی واقعی که منجر به تبدیل شدن مخاطبین به مشتری و تبدیل مشتری به مشتری وفادار می شود.

در Content Marketing بیشتر انرژی بر روی تولید محتوای عمدتا آموزشی یا آگاه سازی صرف می شود. تاکید مجدد روی این موضوع خالی از لطف نیست که محتوای تولید شده، باید هم مفید بوده و هم بر نیاز مخاطب تکیه داشته باشد. محتوای ارزشمند، غیرتکراری، به روز و صد البته رایگان. البته که این فرآیند نیازمند کسب دانش، مهارت و تجربه بوده و به آسانی قابل انجام نیست اما با تمام زمان، هزینه و انرژی که برای آن صرف می شود، باز هم به مراتب، ارزان تر، موثر تر و با بازدهی بلند مدت تر نسبت به انواع روش های دیگر می باشد. همچنین بازاریابی محتوا از آنجا که بر پایه تولید محتوا شکل می گیرد، کافیست محتوای خود را مطابق با اصول سئو تولید کنید تا همزمان تاثیر بسیار مثبتی نیز در بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو داشته باشد.
مجتبی آبداری
مجتبی آبداری

متولد 67، از سال 88 درگیر مسائل هوشمندسازی و ارائه راهکارهای مرتبط هستم. کار اصلی من شبکه و طراحی زیرساختهای ارتباطی به هدف هوشمندسازی بوده. با دیجیتال مارکتینگ نزدیک به دو سال است که آشنا شده م، پدیده ای که کسب و کار را هوشمند میکند. جذاب و پول ساز. بیش از هر چیز علاقه مندم در حوزه بازاریابی محتوا و Affiliate Marketing کسب دانش و تجربه کنم و این دانش رو با سایرین به اشتراک بگذارم

مقالات مرتبط