اینفوگرافیک، چطور و کجا؟

اینفوگرافیک، چطور و کجا؟

اینفوگرافیک، چطور و کجا؟

انسان، پنج حس دارد اما با توجه به موقعیت و استراتژی بازاریابی دیجیتال، هر کدام از این احساسات ممکن است بر دیگری ارجحیت داشته باشد.  بیشتر اطلاعاتی که به مغز ارسال میشود، اطلاعات بصری ست. مغز ما هر تصویر را 60هزاربار سریعتر از اطلاعات نوشتاری پردازش میکند. پس درست همینجاست که جذب مخاطب با تحریک حس بینایی او اهمیت بالایی دارد. و  باز بخاطر همین است که اینفوگرافیک ها خواندنی تر از متن پستهای وبلاگ است. 
اینفوگرافیک، به افزایش تعامل با شبکه های اجتماعی، افزایش ارتباط داده ها، و همچنین بالابردن ترافیک وبسایت کمک بسزایی میکند. براحتی به اشتراک گذاشته میشود که باعث برندسازی کسب و کار شده و به دفعات قابل استفاده است.
اما برای همه این سوال پیش می آید که "چه مدل اینفوگرافیکی بهتر است بسازم؟" یا "حالا که ساختم، کجا و چطور منتشر کنم؟" برای رسیدن به پاسخ، بهتر است بدانیم هدف در استفاده از اینفوگرافیک چیست؟

 

4 هدف کلیدی برای ایفوگرافیکها:

1-    نمایش داده های آماری: مثلا شاید کسب و کار شما تحقیقاتی را روی بازار انجام داده باشد، آمار بدست آمده از این کار برای بسیاری از مخاطبین شما جالب و بدرد بخور است. بهترین راه نمایش این آمار، اینفوگرافیک است. یا ایده ی جالبتر، تولید خروجی نظرسنجی، و نمایش آمار آن روی اینفوگرافیک است که برای مخاطبان بسیار جذاب خواهد بود. 
2-    ساده سازی یک مفهوم پیچیده: توضیح یک موضوع پیچیده یا حتی محصول یا خدماتی که توضیحات طولانی و پیچیده ای دارد. مانور این محتوا روی اینفوگرافیک هم برای شما راحتتر است، هم مخاطبتان را از سردرگمی نجات خواهد داد و مطمئنا این کار ارزشمند، باعث جلب نظر و اعتماد خواننده خواهد شد.
3-    مقایسه ها: باز کردن صفحات مختلف برای انجام مقایسه بین دو یا چند محصول یا خدمات، کار حوصله سر بریست. این کار را در یک اینفوگرافیک برای مخاطبتان، جذاب و راحت کنید. نمایش مزایای محصول خود نسبت به دیگر محصولات مشابه یا معرفی نوآوریهای کسب و کارتان، نسبت به محصولات قبلی، تاثیر خوبی روی مخاطب دارد.
4-    افزایش آگاهی: همیشه یادتان باشد، افزایش آگاهی، از اهداف اصلی در بازاریابی محتواست. یکی از روشهای خوب افزایش آگاهی، ساخت اینفوگرافیک است. مثلا به چالش کشیدن یک مشکل در صنعت مرتبط با کسب و کار، و حتی با هدف جلب نظر مخاطب برای حضور در بحث، از اینفوگرافیکها استفاده کنید.

حال که با مهمترین رسالت های اینفوگرافیک آشنا شدیم، بهتر می توانیم تشخیص دهیم که برای موضوع و محتوای مورد نظرمان، چه نوع اینفوگرافیکی بهتر است طراحی شود. حال باید ببینیم خروجی کار را کجا باید منتشر کنیم؟

5 محل کلیدی برای انتشار اینفوگرافیکها: 

1-    رسانه های اجتماعی: برای گرفتن مخاطب روی سایت، اینفوگرافیک تولید شده را روی شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، تلگرام، فیس بوک و یا شبکه های تخصصی تر مثل لینکدین منتشر کرده و به سایت تان لینک کنید. 
2-    ایمیل مارکتینگ: برای لیستهای مختلف بازاریابی ایمیلی خود، اینفوگرافیکهای مرتبط ارسال کنید. برای لیدها، مشتریکن خبرنامه، مخاطبان و یا هر لیست دیگری که دارید، به تناسب موضوع، اینفوگرافیک را ارسال نمایید. 
3-    وبسایت یا وبلاگ: اینفوگرافیک بهتر است روی یک صفحه فرود روی وبسایت یا وبلاگ پست شود. به این ترتیب هر اینفوگرافیک یک URL مخصوص به خود را خواهد داشت که اشتراک گذاری آن را راحتتر خواهد کرد. 
4-    اوراق سفید (white papers): برای اثبات اطلاعات مندرج در اوراق سفید یا مطالعات موردی و برای درک بهتر آن و تاثیر روی خواننده، از اینفوگرافیک استفاده کنید.
5-    مطلب مطبوعاتی: انتشار اخبار مروبط به یافته های جالب و شگفت انگیز و یا داده های آماری روی خروجی مطبوعات مجازی یا مجلات و روزنامه ها، از بهترین کانالهای جذب مخاطب بوسیله اینفوگرافیک است.

فراموش نکنید که اینفوگرافیکها به بهبود تصور لیدها و همچنین افزایش ترافیک وبسایت، کمک بسزایی میکنند.

مجتبی آبداری
مجتبی آبداری

متولد 67، از سال 88 درگیر مسائل هوشمندسازی و ارائه راهکارهای مرتبط هستم. کار اصلی من شبکه و طراحی زیرساختهای ارتباطی به هدف هوشمندسازی بوده. با دیجیتال مارکتینگ نزدیک به دو سال است که آشنا شده م، پدیده ای که کسب و کار را هوشمند میکند. جذاب و پول ساز. بیش از هر چیز علاقه مندم در حوزه بازاریابی محتوا و Affiliate Marketing کسب دانش و تجربه کنم و این دانش رو با سایرین به اشتراک بگذارم

مقالات مرتبط