انتخاب تصویر برای تولید محتوا

انتخاب تصویر برای تولید محتوا

انتخاب تصویر برای تولید محتوا

انتخاب تصویر در زمان تولید محتوا، به یک دغدغه تبدیل شده. اغلب افراد و مجموعه ها تصاویر را خودشان تولید نمی کنند. حتی اگر متن، ویدئو یا هر نوع فرمت دیگری از محتوا کاملا توسط خودشان تولید شده باشد، اما برای تصویر محتوای خود، از تصاویر آماده استفاده می کنند یا نهایتا یک ویرایش جزیی روی آنها انجام می دهند. چراکه وجود یک تصویر با کیفیت، حرفه ای و جذاب، به بیشتر دیده شدن محتوا (خصوصا برای مقالات و بلاگ نویسی) کمک می کند و به همین دلیل استفاده از تصاویر حرفه ای آماده در زمان، هزینه و خروجی کار تاثیر مثبت دارد. اما از طرف دیگر دغدغه تکراری بودن تصاویر مطرح می شود. می بینیم که از یک تصویر، ده ها یا صدها نفر در محتوای خود استفاده کرده اند و باید به دنبال منابعی بود که این دغدغه را تا حدی کاهش دهد.

برای اینکه بدانید چرا همه این دغدغه ها برای انتخاب یک تصویر خوب اهمیت دارند، بد نیست نگاه اجمالی داشته باشیم به این آمار:

  • تمام پست هایی که در آنها از تصویر استفاده شده تا 65% بیشتر با کاربر ارتباط برقرار می کند.
  • یک پست تصویری 40 برابر در مقابل پست های دیگر شانس به اشتراک گذاری بیشتری دارد.
  • در شبکه های اجتماعی، پست هایی که تصویر دارند 2 الی 3 برابر بیشتر با کاربر ارتباط برقرار می کند.
  • عکس های رنگارنگ باعث می شود علاقه کاربر به مطالعه آن پست 80% بیشتر شود.
با توجه به این اطلاعات، فکر میکنم با من هم عقیده هستید که انتخاب یک تصویر حرفه ای و در عین حال تا حد امکان غیر تکراری، چقدر می تواند در برنامه تولید محتوای ما موثر باشد. در این مقاله می خواهم چند منبع فوق العاده برای انتخاب تصاویر آماده مخصوص محتوای دیجیتال به شما معرفی کنم:

Pixabay (رایگان)

در این سایت بیشتر از میلیون ها عکس، تصویر گرافیکی،تصویر ویدئویی و وکتور در اختیار کاربران قرار می دهد. همچنین در این سایت روی عکس های منظره تخصصی کار شده و دیدن آن خالی از لطف نیست.

Pexels (رایگان)

اگر دنبال این هستید که هم عکس مناسب پیدا کنید و هم بتونید عکس بصورت رایگان آپلود کنید به این سایت مراجعه کنید. ناظران این سایت بهترین عکس ها را گلچین می کنند تا سایت از مجبوبیت بیشتر برخوردار شود.

Unsplash (رایگان)

حرفه ای بودن در این سایت بیشتر مشاهده می شود زیرا در آن عکس های منتخب اهدا شده توسط عکاسان حرفه ای وجود دارد. عکس های موجود در آن شاید کمتر از دو سایت بالا باشد اما کیفیت بیشتر دارد و دست دوم بودن عکس ها در آن کمتر احساس می شود.

FreePik (رایگان/پولی)
سایت فری پیک منبع فوق العاده ای برای پیدا کردن تصاویر و وکتور های جذاب است. هرچند تصاویر رایگان این سایت هم نیاز اغلب تولیدکنندگان محتوا را تاییم می کند اما می توانید با صرف هزینه ای اندک و ماهیانه، به منابع بیشتری از تصاویر جدید تر و لایه باز دسترسی پیدا کنید. 

iStock (پولی)

شاید کمتر کسی در حوزه عکاسی و گرافیک باشد که این سایت را نشناسد. istockphoto از قدیمی ترین سایت های عکس می باشد که از سال 2000 شروع به فعالیت کرده است. برای استفاده از عکس های این سایت باید هزینه پرداخت کنید اما در عوض، عکس هایی با نهایت کیفیت در اختیارتان قرار می دهد. اگر احتیاج به عکس ویژه داشتید حتما به این سایت سر بزنید.

Shutterstock (پولی)

تقریبا می توان گفت، سایت شاتر استاک حق مطلب را در تامین تصاویر مورد نیاز در هر حوزه ای را ادا کرده اما در رده سایت های گران قیمت قرار می گیرد. اگر می خواهید تصاویری عالی و در عین حال کم استفاده و تاحدی غیرتکراری داشته باشید و آمادگی هزینه کردن در این مورد را دارید، حتما به این سایت سری بزنید.

Pablo (رایگان/پولی)
پابلو از زیرمجموعه پروژه های Buffer است که برای مدیریت شبکه های اجتماعی ارایه شده. یک ابزار بسیار کاربردی در آن، سرویس ایجاد تصاویر با ابعاد و استاندارد های متنوع به منظور استفاده در شبکه های اجتماعی است. از طریق این لینک می توانید به این سرویس رایگان دسترسی داشته باشید. یک محیط با کاربری آسان که به شما اجازه می دهد با چند کلیک و بسیار سریع، یک تصویر فوق العاده برای پست های خود در شبکه های اجتماعی و تصاویر مورد نیاز در مقالات تان ایجاد کنید.

تقریبا میشه گفت با همین منابع می توانید تمام نیاز تصویری خط تولید محتوایتان را تامین کنید اما فراموش نکنید که بعد از دانلود هر تصویر، حتما نام آن فایل را متناسب با محل استفاده در وب سایت خود تغییر داده و در صورت نیاز، لوگو یا برند خود را در گوشه ای از تصویر بصورت کوچک و طوری که به زیبایی و کیفیت تصویر لطمه وارد نکند، درج کنید.

علی فیاض
علی فیاض

علی فیاض، ده سالی هست داخل حوزه وب فعالیت دارم و تخصص در برنامه نویسی وب (PHP)، سئو، دیجیتال مارکتینگ و ... دارم و مدتی است مدیر گروه وب سایت پلاس و همچنین در خدمت دوستدارن وب هستم.

مقالات مرتبط