چگونه همکاری در فروش را شروع کنیم ؟

چگونه همکاری در فروش را شروع کنیم ؟

چگونه همکاری در فروش را شروع کنیم ؟

همکاری در فروش، شاید در نگاه اول به تعاریف این مدل کسب درآمد، همه چیز ساده به نظر برسد، اما اشتباههای استراتژیک میتواند وقت شما را به عنوان یک همکارِ فروش، و بعد از آن اعتبار شما در وب را، زیر سوال ببرد. پس مهم است که گامهای شما در این راه، باید حساب شده و دقیق باشد.

اما چگونه شروع کنیم؟ چطور اولین کمیسیون خودمان را دریافت کنیم؟

1.        بازار هدفتان را مشخص کنید.

·         قبل از شروع، حتی قبل از اینکه وبسایت خود را درست کنید، باید بازار خودرا مشخص کرده باشید.
·         پتانسیل خودتان را بشناسید، وقت گذاشتن روی بازاری که در آن پتانسیل بیشتری دارید، مطمئنا نتیجه سریعتر و بهتری را بدنبال دارد.
·         آیا در این بازار هدف، با این پتانسیل، پولی وجود دارد؟ همانطور که شما پتانسیل برای بازاریابی یک کسب و کار هستید، باید آن کسب و کار برای شما هم درآمدی داشته باشد.
·         مطمئن شوید که روی موضوع مورد نظر شما، سیستمهای همکاری در فروش خوبی طراحی شده باشد. یک زیرساخت قابل اطمینان، جلوی بروز بسیاری از مشکلات را میگیرد. (در مورد سیستمهای همکاری در فروش به مقاله ی ..... مراجعه کنید)
 

2.        سیستمهای همکاری در فروش موجود را، بررسی کنید

·         افراد دیگری که روی سیستم فروش مورد نظر شما کار میکنند را شناسایی کنید. این موضوع در سنجش میزان موفقیت شما کمک خواهد کرد.
·         حق کمیسیونهای هر کسب کار را هم مورد بررسی قرار دهید. حق درصدی شما در قبال فروش محصولات، باید با صرفه و در عین حال معقول باشد. مطمئنا عدد بالای کمیسیون، ممکن است نشان از گران بودن محصول باشد که فروش آن را سخت خواهد کرد و در عین حال کم بودن حق کمیسیون، شاید برای تلاش شما، صرفه اقتصادی نداشته باشد.
·         محصول و خدماتی که ارائه میدهید، باید با کیفیت باشند. شما از اعتبار خود برای آنها هزینه میکنید. خودتان را در مخمصه نیندازید.
·         پشتیبانی و خدمات پس از فروش محصول را هم بررسی کنید، این موضوع برای مشتری شما بسیار اهمیت دارد.
 

3.        مرحله 1 و 2، بیشتر جنبه تحقیقاتی داشت. اما عملیات از هم اکنون شروع میشود.

·         وبسایت خود را بسازید: ما فرض میکنیم شما هنوز وبسایتی ندارید. خیلی راحت است، یک دامنه ثبت کنید، برای وبسایت خود میزبان مناسبی را خریداری کنید و از میان پلتفرمهای مختلف وبسایت، یکی را نصب و یا برای خودتان طراحی کنید. (در مورد پلتفرمها این مقاله را بخوانید)
·         محتوای خود را بسازید. وبسایت شما آمده است. حالا وقت آن است که محتوای مرتبط با بازاراتان را روی ان قرار دهید و مشتری جلب کنید . (برای تولید محتوا این بخش را بخوانید)
 

4.        محتوای عالی تولید کنید، حالا شما یک افیلیت مارکتر هستید، وبسایت شما آماده است

·         نوشتن محتوا در مورد محصولات و بررسی خدمات و تولیدات، در افزایش فروش شما تاثیر ویژه ای دارد.
·         پستهایی را منتشر کنید که در آن ابهامات، سوالات و مشکلات مرتبط با بازار شما، مطرح شده باشد.
·         محتوای همیشه سبز تولید کنید، مثل درخت همیشه سبز، محتوایی که با گذشت زمان، ارزش خودش را از دست نمیدهد و همیشه کاربردی و جذاب خواهد ماند. (به این مقاله سر بزنید)
 

5.        برای خودتان مخاطب جذب کنید، مخاطب برای محتوای شما، هم ترافیک خوبی روی وبسایت شما ایجاد میکند و هم فروش شما را بالا میبرد.

·         یکی از بهترین روشهای جذب مخاطب، استفاده از شبکه های اجتماعی است. خودتان را روی شبکه های مختلف اجتماعی معرفی کنید. (برای راههای معرفی در شبکه های اجتماعی، این مقاله ی مارا بخوانید)
·         روی وبلاگهای معروف، پست بگذارید. با تولید محتوا برای وبلاگهای پرترافیک، توانایی و قدرت خود را به مخاطبتان انتقال میدهید.
·         لیست ایمیل تهیه کنید. با استفاده از این لیست، وبسایت خودتان را معرفی کنید (معرفی وبسایت با ایمیل لینک)
·         سئو را هرگز فراموش نکنید، امری مهم در بازدید مخاطب از وبسایت شما. بخش بزرگی از مردم، با استفاده از موتورهای جستجو بدنبال محصول مورد نیاز خودشان هستند. آنها را از دست ندهید. (برای آشنایی و کار با سئو اینجا را بخوانید)
·         یکی از راههای افزایش بازدید، تبلیغات است. با هزینه روی تبلیغ وبسایت خود، از جای جای اینترنت میتوانید مخاطبان خودتان را جلب کنید.
 

6.        بفروشید. بله، بهترین مرحله ی کار، همه منتظر این بودیم که به این مرحله برسیم. حالا شما آماده هستید برای اینکه محصول را بفروشید. اما چطور؟

·         محصول را خودتان صادقانه بررسی کنید و صادقانه در مورد آن کمی کوتاه بنویسید. منظور نوشتن در مورد مزایا و معایب آن نیست، بلکه مانند یکی از مشتریان آن محصول، آن را بررسی کنید. (چگونه در مورد یک محصول بنویسیم لینک)
·         بنرهای تبلیغاتی، که در محلهای مختلفی از وبسایت شما قرار گرفته است، بنرهایی که بوسیله ی سیستم همکاری در فروش شما بصورت اتوماتیک، مختص شما تولید شده است
·         لینکهای فروش را درون محتوای خود قرار دهید، محصولی مرتبت با همان مقاله و محتوا. (مقاله در مورد لینکهای درون محتوایی)
·         اگر لیست ایمیل خودتان را دارید، پیشنهادات متنوع فروش را برای اعضای خبرنامه ایمیلی خود ارسال کنید، ایمیلهایی حاوی لینکهای مخصوص فروش که توسط سیستم همکاری در فروش برای شما تولید شده است
·         تخفیف بدهید، همیشه تخفیف باعث جلب مشتری میشود.
 

7.        تلاش کنید و تکرار کنید، مخصوصا گامهای 4 تا 6 . موفیقت شما درتکرار و تمرین است.

 
موفقیت شما در همکاری در فروش، اتفاقی و ناگهانی و یک شبه نخواهد بود. اگر انتظار ثروتی ناگهانی را دارید، هرگز وارد این کار نشوید، اما اگر میخواهید ثروتمند شوید، به باشگاه خوش آمدید.
 
مجتبی آبداری
مجتبی آبداری

متولد 67، از سال 88 درگیر مسائل هوشمندسازی و ارائه راهکارهای مرتبط هستم. کار اصلی من شبکه و طراحی زیرساختهای ارتباطی به هدف هوشمندسازی بوده. با دیجیتال مارکتینگ نزدیک به دو سال است که آشنا شده م، پدیده ای که کسب و کار را هوشمند میکند. جذاب و پول ساز. بیش از هر چیز علاقه مندم در حوزه بازاریابی محتوا و Affiliate Marketing کسب دانش و تجربه کنم و این دانش رو با سایرین به اشتراک بگذارم

مقالات مرتبط